Star radio hk

Star radio hk DEFAULT

high quaity AG_ HK- 1PC Women Fashion Star Rhinestone Hairpin Hair Clip Barrette Headwear Ac sale online

twitter announced today that it will be removing its implementation of stories dubbed “fleets.” the feature was either loved or hated by twitter users since its initial release last year.

this short-lived feature, which was released in november of last year, will be removed on august 3. twitter acknowledged the controversial nature of the snapchat/instagram clone with the farewell tweet. notably, there was no fleet from the main twitter account announcing the departure of the feature, only a standard tweet.

in the goodbye, the company said it is working on “new stuff.” one can hope that they add the ability to edit tweets, in addition to the new edit audience and monetization features.

in a more detailed blog post, twitter shared that it hoped fleets would make people more comfortable posting onto twitter. as fleets disappear, some of the fleet creation features, like gifs and stickers, will be implemented into the standard tweets composer.

ftc: we use income earning auto affiliate links.more.


check out 9to5mac on youtube for more apple news:

you’re reading 9to5mac — experts who break news about apple and its surrounding ecosystem, day after day. be sure to check out our homepage for all the latest news, and follow 9to5mac on twitter, facebook, and linkedin to stay in the loop. don’t know where to start? check out our exclusive stories, reviews, how-tos, and subscribe to our youtube channel

Sours: https://www.eyeboston.com/admin.php?pace8d/cec805321.htm

China's property sector stalked by Evergrande default fears

  • Evergrande could be formally declared in default Oct. 18-19
  • Property firms top losers in Shanghai exchange traded bonds
  • Some property shares gain on hopes of policy support

HONG KONG, Oct 12 (Reuters) - Debt-saddled Chinese property firms took heavy fire in bond markets on Tuesday, after the poster child of the sector's woes, Evergrande Group (3333.HK), missed its third round of bond payments in as many weeks and others warned of defaults.

A wave of developers face payment deadlines before the end of the year and with Evergrande's fate looking increasingly bleak, fears are mounting of a wider crisis.

Weary Evergrande bondholders still haven't received almost $150 million worth of coupon payments that had been due on Monday, although there was little surprise after the firm had skipped two other payments in recent weeks.

Evergrande didn't reply to a Reuters request for comment. It has maintained radio silence for weeks and markets are now counting down to a Oct. 18-19 deadline when it will be formally declared in default if it still hasn't stumped up.

"It is pretty serious now and it looks like it is going to be long and drawn out process," said London-based Trium Capital fund manager Peter Kisler about Evergrande and the wider crisis.

"I don't see the recovery being particularly high," he said referring to what Evergrande bondholders would get if Evergrande gets broken up. "I think 20 cents (for every dollar of the bonds' original face value) is more or less fair."

The IMF said on Tuesday that China has the ability to address the issues linked to Evergrande's indebtedness, with the fiscal capacity and the legal and institutional tools. read more

The IMF's report, however, said that while contagion so far has been limited to other financially weak property developers and lower-rated firms, if the situation were to "escalate, there is a risk that broader financial stress may emerge."

Problems have already spread well beyond just Evergrande.

Mid-sized rival Fantasia (1777.HK) also missed a payment and Modern Land (1107.HK) and Sinic Holdings (2103.HK) are trying to delay deadlines that would still most likely be classed as a default by the main rating agencies.

Star stock picker Cathie Wood of ARK Invest seperately cautioned of an economic slowdown in China that could ripple through the global economy and weigh on commodity prices and growth. read more

LOOMING DEADLINES

Refinitiv data shows there is at least $92.3 billion worth of Chinese property developers' bonds coming due next year. read more

Seaport Global's EM Corporate Credit analyst Himanshu Porwal said the key dates and payments to watch this year were:

Oct. 15 - Shimao (0813.HK) $820 million

Oct. 15 - Xinyuan (XIN.N) $229 million

Oct. 18 - Sinic (2103.HK) $244 million

Oct. 27 - Seazen Holdings (601155.SS) $100 million

Nov. 8 - Central China Real Estate (0832.HK) $400 million

Nov. 18 - Agile (3383.HK) $200 million

Nov. 18 - Zhenro (6158.HK) $200 million

Dec. 3 - Ronshine China (3301.HK) $150 million

Dec. 7 - Kaisa (1638.HK) $400 million

Dec. 17 - Fantasia (1777.HK) $249 million

The $5 trillion Chinese property sector, accounts for around a quarter of the Chinese economy by some metrics and is often a major factor in Beijing policymaking.

"We see more defaults ahead if the liquidity problem does not improve markedly," said brokerage CGS-CIMB in a note, adding developers with weaker credit ratings would find it very difficult to refinance debt at the moment.

Shanghai Stock Exchange data showed the top five losers among exchange-traded bonds in morning deals were all issued by property firms.

Modern Land's dollar bond due for repayment in 2023 plunged 25% to 32.250 cents on the dollar, while Kaisa Group, which was the first Chinese property developer to default back in 2015, and Greenland Holdings, which wants to build western Europe's tallest residential building, both saw more savage selling. ,

It wasn't all one-way traffic. Sinic's bond due in 2022 rose 12% to 19.35 cents. That still left its yield - a proxy of its likely borrowing cost if it were to try and tap financial markets - at over 1,380%. Some of Central China Real Estate's bonds due next month also gained.

Modern Land, whose shares dropped over 3% to new low on Tuesday, asked bondholders on Monday to delay for three months a repayment due later this month, while Sinic said it would likely default next week.

BROADER FALLOUT?

Market indicators also show how contagion is slowly spreading to other high yield markets in the developing world.

Trium's Kisler highlighted how most emerging market companies whose yields were already around the 10% mark have been hit and even riskier sovereign markets like Ecuador may be suffering some blowback.

The cost of insuring against a China sovereign default also continued to rise on Tuesday, with 5-year credit default swaps - which investors typically use as a hedge against rising risk - hitting their highest since April 2020.

Shares of several other property firms, however, fared better as markets bet on more loosening of policies following northeastern city of Harbin's measures to support developers and their projects. read more

Top developers Country Garden (2007.HK) and Sunac China (1918.HK) both rose 2% despite a 1% drop in the wider market (.SSEC).

Evergrande's electric vehicles unit (0708.HK) also jumped over 10% after it vowed to start producing cars next year. read more

Additional reporting by Scott Murdoch and Megan Davies and David Randall Editing by Shri Navaratnam, Mark Potter and Cynthia Osterman

Our Standards: The Thomson Reuters Trust Principles.

Sours: https://www.reuters.com/world/china/looming-evergrande-bond-coupon-payments-intensify-contagion-fears-2021-10-12/
  1. Mustang 18 inch wheels oem
  2. Mandala tattoo meaning
  3. Disney homestead mug
  4. Autozone rear brakes
  5. 2007 ford f150 images

Where to watch the UEFA Nations League: TV broadcast partners, live streams

Partners in Europe and across the globe are broadcasting the UEFA Nations League.

Find your local UEFA Nations League broadcast partner(s) below.

Exact matches available are subject to the individual broadcaster schedules

Europe

Albania: RTSH/DigitAlb
Andorra: Tf1/M6/TVE/Mediaset
Armenia: Armenia TV/Shant TV
Austria: ORF/Perform DACH
Azerbaijan: CBC Sport/Almasport
Belarus: Belarus TV/Almasport
Belgium: RTBF/RTL/VTM/Eleven Sports
Bosnia and Herzegovina: SportKlub/Nova BH
Bulgaria: BNT
Croatia: SportKlub/Nova TV
Cyprus: CyBC/Cyta
Czech Republic: Česká televize/AMC Networks
Denmark: Discovery
England: Sky
Estonia: ERR/TV3 Sport Estonia
Faroe Islands: Discovery
Finland: Viasat
France: Tf1/M6/L'Équipe
Georgia: GPB/Almasport/Silknet
Germany: ARD/ZDF/Perform DACH
Gibraltar: GBC
Greece: Open TV/COSMOTE
Hungary: MTVA/AMC Networks
Iceland: Stod 2 Sport
Israel: The Sports Channel/Charlton
Italy: Rai/Mediaset
Kazakhstan: Qazsport/Almasport
Kosovo: RTK/DigitAlb
Latvia: TV 3 Sport Latvia
Liechtenstein: Landeskanal
Lithuania
: LRT/TV3 Sport Lithuania
Luxembourg: RTL/Eleven Sports/RTL Belgium
Malta
: TVM
Moldova
: GMG/Almasport
Montenegro: SportKlub
Netherlands: NOS/Ziggo Sport
Northern Ireland: Sky
North Macedonia: SportKlub
Norway
: TV2
Poland: TVP/Polsat
Portugal: RTP/Sport TV
Republic of Ireland: Sky/Virgin Media
Romania: ProTV
Russia
: Channel One/Match TV
San Marino: Mediaset/RTV/Rai
Scotland: Sky
Serbia: SportKlub
Slovakia: RTV/AMC Networks
Slovenia: SportKlub/SportTV
Spain: TVE/Mediaset
Sweden
: TV4
Switzerland: SRG/CH Media/Perform DACH
Turkey: TRT/S-Sport
Ukraine
: Media Group Ukraine
Wales: Sky

Outside Europe

Afghanistan: SonySix
Algeria: beIN Sports
American Samoa: ESPN/Univision
Angola
: SuperSport/Star Times
Anguilla: ESPN
Antigua & Barbuda: ESPN
Argentina: DirecTV
Aruba: NOS
Australia: Optus
Bahamas: ESPN
Bahrain: beIN Sports
Barbados: ESPN
Bangladesh
: SonySix
Benin
: SuperSport/Star Times
Bermuda
: ESPN
Bhutan
: SonySix
Bolivia
: DirecTV
Bonaire
: NOS
Botswana
: SuperSport/Star Times
Brazil
: Esporte Interativo
Burkina Faso
: SuperSport/Star Times
Burundi
: SuperSport/Star Times
Cameroon
: SuperSport/Star Times
Canada
: UEFA.tv
Cape Verde
: SuperSport/Star Times
Cayman Islands
: ESPN
Central African Republic
: SuperSport/Star Times
Chad
: beIN Sports/SuperSport/Star Times
Chile
: DirecTV
PR China
: CCTV/Super Sports Shankai/Tencent
Colombia
: DirecTV
Comoros
: SuperSport/Star Times
Congo Republic
: SuperSport/Star Times
Costa Rica
: Sky Mexico
Cuba
: ESPN
Curacao
: NOS/ESPN/DirecTV
Democratic Republic of Congo
: SuperSport/Star Times
Djibouti
: beIN Sports/SuperSport/Star Times
Dominica
: ESPN
Dominican Republic
: Sky Mexico
Ecuador
: DirecTV
Egypt
: beIN Sports
Equatorial Guinea
: SuperSport/Star Times
El Salvador
: Sky Mexico
Eritrea
: SuperSport/Star Times
Ethiopia
: SuperSport/Star Times
Falkland Islands
: ESPN
Fiji: Fiji TV
French Guyana
: Tf1/M6/L'Équipe/ESPN/DirecTV
French Polynesia
: Tf1/M6/L'Équipe
French Southern and Antarctic lands
: Tf1/M6/L'Équipe
Gabon
: SuperSport/Star Times
Gambia
: SuperSport/Star Times
Ghana
: SuperSport/Star Times
Grenada
: ESPN
Guadeloupe
: Tf1/M6/L'Équipe/ESPN/DirecTV
Guam
: ESPN/Univision
Guatemala
: Sky Mexico
Guinea
: SuperSport/Star Times
Guinea-Bissau
: SuperSport/Star Times
Guyana
: NOS/ESPN/DirecTV
Haiti
: ESPN
Honduras
: Sky Mexico
Hong Kong SAR
: i-Cable
India
: SonySix
Indonesia
: Mola TV
Iran
: beIN Sports
Iraq
: beIN Sports
Ivory Coast
: SuperSport/Star Times
Jamaica
: ESPN
Japan
: UEFA.tv
Jordan
: beIN Sports
Kenya
: SuperSport/Star Times
Kuwait
: beIN Sports
Kyrgyzstan
: Uzreport/Almasport
Laos: UEFA.tv
Lebanon
: beIN Sports
Lesotho
: SuperSport/Star Times
Liberia
: SuperSport/Star Times
Libya
: beIN Sports
Macau SAR:
TDM
Madagascar
: SuperSport/Star Times/L'Équipe
Malawi
: SuperSport/Star Times
Malaysia and Brunei Darussalam
: Astro
Maldives
: SonySix
Mali
: SuperSport/Star Times
Mariana Islands
: ESPN/Univision
Martinique
: Tf1/M6/L'Équipe/ESPN/DirecTV
Mauritania
: beIN Sports/SuperSport/Star Times
Mauritius
: SuperSport/Star Times/L'Équipe
Mayotte:
Tf1/M6/L'Équipe
Mexico
: Sky Mexico
Midway
: ESPN/Univision
Mongolia
: UEFA.tv
Montserrat
: ESPN
Morocco
: beIN Sports
Mozambique
: SuperSport/Star Times
Namibia
: SuperSport/Star Times
Nepal
: SonySix
Nevis
: ESPN
New Caledonia
: Tf1/M6/L'Équipe
New Zealand
: Sky New Zealand
Nicaragua
: Sky Mexico
Niger
: SuperSport/Star Times
Nigeria
: SuperSport/Star Times
North Korea
: UEFA.tv
Oman
: beIN Sports
Pakistan
: SonySix
Palestine (Gaza strip & West Bank)
: beIN Sports
Panama
: Sky Mexico
Paraguay
: DirecTV
Peru
: DirecTV
Philippines
: UEFA.tv 
Puerto Rico
: ESPN/Univision
Qatar
: beIN Sports
Réunion
: Tf1/M6/L'Équipe
Rwanda
: SuperSport/Star Times
Saba
: NOS/ESPN/DirecTV
Sao Tome and Principe
: SuperSport/Star Times
Saudi Arabia
: beIN Sports
Senegal
: SuperSport/Star Times
Seychelles
: SuperSport/Star Times
Sierra Leone
: SuperSport/Star Times
Singapore
: UEFA.tv
Somalia
: beIN Sports/SuperSport/Star Times
South Africa
: SuperSport
South Korea
: SPO TV
South Sudan
: beIN Sports/SuperSport/Star Times
Sri Lanka
: SonySix
St. Barts
: Tf1/M6/L'Équipe/ESPN/DirecTV
St. Christopher
: ESPN
St. Eustatius
: NOS/ESPN/DirecTV
St. Helena and Ascension
: SuperSport/Star Times
St. Kitts
: ESPN
St. Lucia
: ESPN
St. Martin
: Tf1/M6/L'Équipe/ESPN/DirecTV
St. Maarten
: NOS
St. Pierre & Miquelon
: Tf1/M6/L'Équipe/ESPN/DirecTV
St. Vincent & the Grenadines
: ESPN
Sudan
: beIN Sports/SuperSport/Star Times
Surinam
: ESPN
Swaziland
: SuperSport/Star Times
Syria
: beIN Sports
Taiwan/Chinese Taipei
: Eleven Sports
Tajikistan
: Uzreport/Almasport
Tanzania
: SuperSport/Star Times
Thailand
: UEFA.tv
Timor Leste
: UEFA.tv
Togo
: SuperSport/Star Times
Tortola
: ESPN
Trinidad & Tobago
: ESPN
Tunisia
: beIN Sports
Turkmenistan
: Uzreport/Almasport
Turks & Caicos Islands
: ESPN
Uganda
: SuperSport/Star Times
United Arab Emirates
: beIN Sports
United States of America
: ESPN/Univision
Uruguay
: DirecTV
U.S. Virgin Islands
: ESPN/Univision
Uzbekistan
: Uzreport/Almasport
Venezuela
: DirecTV
Vietnam
: VTV Cab/VTC3/K+
Wallis & Futuna
: Tf1/M6/L'Équipe
Yemen
: beIN Sports
Zambia
: SuperSport/Star Times
Zimbabwe
: SuperSport/Star Times

The in-flight service is provided by IMG

Sours: https://www.uefa.com/uefanationsleague/news/0261-104769dcd706-e6bc951d84f5-1000--where-to-watch-the-final/
testing
Man reads a newspaper in Hong Kong

Hong Kong has one of the world's largest film industries and is a major centre for broadcasting and publishing.

Although press freedom is enshrined in the city's Basic Law, there has been pressure on independent media, especially under the national security law, which China introduced following pro-democracy protests.

The law was used against the now-closed pro-democracy newspaper Apple Daily and its founder Jimmy Lai.

US-based Freedom House says the Hong Kong and Chinese governments have put political and economic pressure on the media, and some news outlets have been bought by mainland businesses.

It says this has led to "self-censorship among journalists, changes in editorial content, and a rise in mainland-style practices".

Government-owned broadcaster Radio Television Hong Kong (RTHK) has faced "a full-blown intimidation campaign by the government with the aim of restricting its editorial autonomy", says Reporters Without Borders (RSF).

Free-to-air TV is dominated by private station Television Broadcasts (TVB).

News websites are increasingly used to access independent news. Content on sites including Citizen News, Hong Kong Free Press and Stand News is censored in mainland China.

Chinese platforms WeChat and Sina Weibo are popular, but not as much as WhatsApp and Facebook.

The press/news websites

Television

Radio

Sours: https://news.yahoo.com/hong-kong-profile-media-104738627.html

Radio hk star

Radio Hong Kong

Now you can listen to the best online radio stations and follow your favorite shows and podcasts for free. Radio Hong Kong is a free radio app with the best HK radio stations.
You can choose amongst sports, news, music, comedy and more. With a modern, beautiful and easy to use interface, Radio HK gives you the best experience when it comes to listening to FM radio.

📻 FEATURES
● listen to radio in background while using other apps
● you can listen to FM radio even if you are abroad
● find out which song is currently playing on the radio (depending on the station)
● the interface is really easy to use, with just one click you can add a radio station or podcast to your favorites list
● use the search tool to easily find what you're looking for
● set an alarm to wake up with the FM radio station you love
● set a sleep timer to turn the app off
● you can choose between light or dark mode interfaces
● don't need to connect the headphones, listen through the smartphone's loudspeakers
● compatible with Chromecast and Bluetooth devices
● share with friends via Social Media, SMS or Email

🇭🇰 Hong Kong radio stations:
RTHK, RTHK1, RTHK2, RTHK3, RTHK4, RTHK5, RTHK news, CNR Voice of Hong Kong
Metro Radio: Metro Finance FM104, MetroInfo FM99.7, Metro Plus AM 104
D100 HK
VOA
Digital Radio Hong Kong
Solo Piano Radio
Talk Only
Linn Jazz
Soul Radio
Hong Kong Latino Radio
AXR
Billboard Radio
BBC Radio
and many more FM radio stations.
Listen to radio online!

ℹ️ SUPPORT
For a quick and more effective communication, if you experience any problems or if you can't find the station you are looking for, send us an email to [email protected] and we will try to add that radio station as soon as possible, so that you don't miss out your favorite music and shows.
If you like the app, we would appreciate a 5 stars review. Thank you!


Note: An internet connection, 3G/4G or WiFi network is required to tune in radio stations. There may be some FM radio stations that do not work because their stream is temporarily offline.

Sours: https://play.google.com/
論政。催銷 2021-10-09

RTHK

Hong Kong's public broadcaster

RTHK logo
TypePublic service broadcasting, radio, television and online broadcasting
Country

Hong Kong

AvailabilityTerritorial
International
OwnerGovernment of Hong Kong

Key people

Patrick Li Pak-chuen (Director of Broadcasting)

Launch date

1928 (radio)
1954 (gained independence from Government Information Services)
1970 (television)
1994 (online)[1]
12 January 2014 (Digital Terrestrial Television Service)
2 April 2016 (Taking over two analogue channels of Asia Television after their licence expired)

Former names

GOW (1928–1929)
ZBW (1929–1948)
Radio Hong Kong (1948–1976)

Official website

www.rthk.hk

Radio Television Hong Kong (RTHK) is the public broadcasting service in Hong Kong. GOW, the predecessor to RTHK, was established in 1928 as the first broadcasting service in Hong Kong. As a government department under the Commerce and Economic Development Bureau of the Hong Kong Government that directly supported by annual government funding, RTHK's educational, entertainment, and public affairs programmes are broadcast on its seven radio channels and three television channels, as well as commercial television channels.

History[edit]

Hong Kong RTHK Radio live with Emma's Classical Music Radio Show

The British Hong Kong Government launched its first radio broadcasting station, known as "GOW", on 30 June 1928, with a starting staff of only six people.[3][4] Several name changes occurred over the next few years, and it eventually became known as "Radio Hong Kong" (RHK) (香港廣播電台) in 1948.[3]

In 1949, broadcasting operations were taken over by the Government Information Services (GIS), but by 1954, RHK had managed to establish itself as an independent department. Up until 1966, the radio station was only on-air for three periods during the day; at morning, lunchtime, and evening. This was partly due to many of the presenters being part-time freelancers who had to fit their radio appearances in with their normal daily working schedule.

In 1969, the station's medium waveAM transmitting station was moved from a waterfront site in Hung Hom to the summit of Golden Hill in the New Territories. Although the new transmitters were much more powerful, the mountain-top site proved unsuitable for medium wave transmissions and reception in some areas has remained problematic ever since. In March 1969, RHK moved its headquarters to new purpose-built studios located at Broadcasting House (廣播大廈) in Kowloon Tong.

A Public Affairs Television Unit was established in 1970 to produce TV programmes for required broadcast by independent channels. At that time, RTHK did not have its own television broadcast transmitters.

In 1973, RTHK set up its own radio newsroom. Prior to this, all news had been prepared by Government Information Services staff. Until 1969, headlines were sent to the studios every half-hour by teleprinter from the GIS headquarters in Central District, while the three daily full bulletins were hand-delivered by a messenger. This arrangement became impractical following the move to the new studios in 1969, so initially a GIS newsroom was set up in Broadcasting House. This arrangement also proved unsatisfactory and RTHK's own journalists, who until then had been confined to producing magazine programmes, took over the entire news operation.

In 1976, the station's name was changed to "Radio Television Hong Kong" (RTHK) to reflect its new involvement in television programme production. In the same year, it began to produce educational television programmes for schools after absorbing the previously independent Educational Television Unit.[5][6]

In 1986, RTHK headquarters moved across the road to the former Commercial Television studios, which were renamed Television House. The station's first news and financial news channel, Radio 7, was established in November 1989.

In December 1994, RTHK launched its website and made its television productions, as well as content from its seven radio channels, available online. The website provided live broadcasts as well as a twelve-month archive (with the exception of HKCEE and HKALE broadcasts in RTHK2 due to copyright issues with the Hong Kong Examinations and Assessment Authority). The website, presented in English, Traditional Chinese, and Simplified Chinese, initially offered free news via email three times per day, as well as online content.

In 2013, RTHK trialled and launched a new television channel. To support this new television operation, the government administration increased the station's funding by between HK$300 million and HK$400 million a year.[7]

In April 2016, RTHK took over the analogue channel frequencies of Asia Television (ATV) after the latter's free television licence expired.[8][9]

In March 2017, as the Hong Kong government decided to terminate DAB services in Hong Kong, RTHK said that it would integrate the existing DAB programmes into existing AM and FM radio channels. As the government claimed that RTHK would stop DAB service within six months, meaning DAB service would be terminated no later than 30 September 2017.[10]

With the termination of DAB+ in Hong Kong, RTHK announced in August 2017 that the broadcaster's relay of BBC World Service on Radio 6 would be reduced to 8 hours a day and move to an overnight slot on Radio 4; Radio 6 would instead relay China National Radio's programme 14 which targets Hong Kong. CNR's programme 14 was previously heard on RTHK DAB 2 until DAB services in Hong Kong were shut down.[11][12]

Since 2020, RTHK programmes are no longer broadcast on TVB channels. In February 2021 it announced it would cease entirely relaying BBC World Service radio broadcasts following Chinese government criticism of the BBC.[13] Leung Ka-wing, Director of Broadcasting, said it was his decision to follow Beijing's lead in shutting off BBC, and that "Hong Kong is part of China and Radio Television Hong Kong is a department of the HKSAR Government. The decision has nothing to do with news operations."[14]

2021 management change[edit]

Following complaints from pro-Beijing politicians and groups for alleged bias against the police and the government, the government initiated a review of operations at the broadcaster.[15] In February 2021, the Commerce and Economic Development Bureau issued a report on RTHK's governance and management at a press briefing in which the broadcaster was criticised as having "weak editorial accountability". It was further alleged in the report that there were no clear records of its decision-making process on controversial and sensitive matters, while complaints handling was said to lack "sufficient transparency."[16] The government announced the Director of Broadcasting Leung Ka-wing would leave his post six months prior to the expiry of his contract, and that he would be replaced by incumbent Deputy Secretary for Home Affairs Patrick Li – a career civil servant without experience in broadcasting.[16][17]

Radio[edit]

Stations[edit]

RTHK operates seven radio stations:[18]

Station nameModulationFrequencyPrimary language(s)Features
RTHK Radio 1FM(MHz) 92.6 (Mt. Gough), 94.4 (Kowloon Peak), 93.2 (Cloudy Hill), 93.4 (Castle Peak), 93.6 (Lamma Island), 92.9 (Golden Hill), 93.5 (Beacon Hill)CantoneseNews and current affairs, information, phone-in programmes, and general programmes
RTHK Radio 2FM(MHz) 94.8 (Mt. Gough), 96.9 (Kowloon Peak), 95.3 (Cloudy Hill), 96.4 (Castle Peak), 96.0 (Lamma Island), 95.6 (Golden Hill), 96.3 (Beacon Hill)Cantonese (primary) / Indonesian (additional programme)Arts and culture, entertainment, family and community programmes
RTHK Radio 3AM
FM
(kHz) 567 (Golden Hill), 1584 (Chung Hum Kok)
(MHz) 97.9 (Happy Valley, Jardine's Lookout, Park View Corner), 106.8 (HK South), 107.8 (Tseung Kwan O), 107.8 (Tin Shui Wai)
English (primary) / Nepali and Urdu (additional programmes)News, popular music, information, economic, sports and education programmes.
RTHK Radio 4FM(MHz) 97.6 (Mt. Gough), 98.9 (Kowloon Peak), 97.8 (Cloudy Hill), 98.7 (Castle Peak), 98.2 (Lamma Island), 98.4 (Golden Hill), 98.1 (Beacon Hill)English (primary) / Cantonese (secondary)Classical music and fine arts and relay of BBC World Service
RTHK Radio 5AM
FM
(kHz) 783 (Golden Hill)
(MHz) 92.3 (Tin Shui Wai),95.2 (Happy Valley, Causeway Bay), 99.4 (Tseung Kwan O), 106.8 (Tuen Mun, Yuen Long)
CantoneseChinese opera, elderly, cultural, education and children programmes
RTHK Radio 6AM(kHz) 675 (Peng Chau)Cantonese and Mandarin24-hour relay of China National Radio Hong Kong Edition (formerly a relay of BBC World Service)
RTHK Mandarin ChannelAM
FM
(kHz) 621 (Golden Hill)
(MHz) 100.9 (Happy Valley, Causeway Bay, Wan Chai, Tuen Mun North), 103.3 Tseung Kwan O, Tin Shui Wai)
Mandarin (primary) / other languages (secondary)News and finance, Community Involvement Broadcasting Service (CIBS)

Radio programmes[edit]

Television[edit]

Channels[edit]

RTHK operates three television channels:

Channel (Digital) Channel name Contents Date founded
31 RTHK TV31A general channel offering diversified programmes on current affairs, education, information, arts and culture, and minority interests. 13 January 2014 (launched)
2 April 2016 (added-in analogue channel)
32 RTHK TV32 A live-event channel covering Legislative Council meetings and other important press conferences, news sports highlights and events of public interests 13 January 2014 (Digital terrestrial Television launched)
33 RTHK TV33At launch, it was a simulcast channel of what is now CGTN Documentary. On 29 May 2017, it began relaying the programmes of CCTV-113 January 2014 (Digital Terrestrial Television launched)
2 April 2016 (added-in analogue channel)

The analogue television channels (TV31A and TV33A) ceased broadcasting on 30 November 2020.

Television programmes[edit]

Public affairs[edit]

RTHK primarily produces public affairs programmes such as Hong Kong Connection (鏗鏘集), Headliner (頭條新聞), A Week in Politics (議事論事), Media Watch (傳媒春秋), Pentaprism (五稜鏡), Access (奉告), The Pulse and Police Report (警訊). These are also broadcast by Hong Kong's three commercial television channels, TVB, ViuTV and HKIBC, in addition to RTHK's own television network. The government has lifted the requirement since March 2020, therefore TVB no longer broadcasts them.

Dramas[edit]

It has also produced TV dramas, including the classic Below the Lion Rock (獅子山下).

ETV[edit]

RTHK and the Hong Kong Education Bureau jointly produce Educational Television (ETV, 教育電視), a series of educational programmes for primary and secondary students – airing during non-peak hours on RTHK stations. ETV was first broadcast in 1971 for Primary 3 students and was extended to Primary 6 students in 1974. In 1978, it was extended to cover junior secondary (Form 1-Form 3) students. RTHK formerly broadcast these programmes on their stations during non-peak daytime hours.[citation needed]

While school programmes covering the topics of English, Chinese, Mathematics and Mandarin Chinese are provided to both primary and secondary students, Science and Humanities programmes are provided for secondary school students only and General Studies programmes are designed for primary students only.[citation needed]

There has been confusion between ETV and the ETV division of RTHK. Besides school ETV programmes, the ETV division of RTHK produces public educational television programmes for general viewers, such as Road Back (鐵窗邊緣), Anti-Drug Special (毒海浮生), Sex Education (性本善), and Doctor and You (醫生與你).[citation needed]

The nature documentary Biodiversity in Hong Kong (大自然大不同) follows the style of BBC Planet Earth but is narrated in Cantonese. It showcases the ecosystem and biodiversity of Hong Kong.[19]

The high production cost of school ETV programmes was criticised by the Audit Commission. In 2017–18, the production cost of school ETV programmes was a staggering HK$1.58 million per hour.[20]

Awards[edit]

see RTHK 2020 awards.

RTHK has received multiple awards for its reporting on the 2019 Hong Kong protests, such as from the 50th US International Film and Video Festival, the 2020 New York TV and Film Awards, and the 24th Human Rights Press Awards.[21][22][23]

RTHK won an award for an episode of Hong Kong Connection about the 2019 Yuen Long attack, but declined the award and said it would not accept any awards during its "transition period" under its new director.[24]

Controversies[edit]

Misconduct[edit]

In 2002, a former Chief Programme Officer was convicted of misconduct in public office. The charges related to approving salary increases for one RTHK employee without complying with procedures.[citation needed]

On 8 June 2006, the Independent Commission Against Corruption (ICAC) of Hong Kong arrested four people on corruption-related charges, including a deputy head of RTHK 2 and a disc jockey, who were arrested for committing scams totalling about HK$70,000 from 1995 to 2001. They were alleged to have conspired and sold scripts for various programmes that they did not write. Another former disc jockey and her mother were alleged to have aided the conspiracy by using their bank accounts by receiving payments from the radio station. All four were arrested and were released on bail.[25]

RTHK was also criticised by the Audit Commission of the Hong Kong Government for its problems on complying with regulations on staff management. The report especially highlighted the misuse of public funds by the RTHK staff on entertainment expenses, overtime claims and the outsourcing of services.[26]

In July 2007, the head of RTHK and Director of Broadcasting was accidentally spotted by a group of journalists in Causeway Bay along with an unidentified female. The journalists were actually waiting for singer Kenny Bee, who was in a nearby restaurant. On seeing the gathered journalists, Chu ducked behind his companion. Photos became the main page headlines in some of the major Hong Kong newspapers the following day. Chu, who was one year due to his official retirement from the government, subsequently decided to seek early retirement in the aftermath.[27]

Nabela Qoser probation controversy[edit]

Nabela Qoser, who became known to the public after she sharply and unremittingly questioned Hong Kong officials at press conferences following the 2019 Yuen Long attack, saw her three-year-long probation as a civil servant extended by 120 days following a management decision to reopen the investigations on her performance. She stood to be dismissed if she rejected the extension.[28] Members of the RTHK Program Staff Union called the decision "unjustified suppression" and "baseless act derailing from established staff management regulations". Pro-Beijing groups have vilified Qoser, with some netizens even directing disrespectful and racial slurs at her.[29] Qoser left the broadcaster at the end of May 2021.[30]

Censorship under Patrick Li[edit]

Following the appointment of Patrick Li to the post of Director of Broadcasting on 1 March 2021, ten television episodes have been censored; YouTube content more than one-year-old have been removed from RTHK's channel. RTHK claimed that it was to align the YouTube channel with RTHK's policy of only making content available for one year since the date of broadcast on their own website. This move triggered a May 2021 online campaign among RTHK viewers to archive the channel on their own.[31][32] In early August 2021, the sender deleted its English-language Twitter archive, and announced on 5 August that it was disabling comments for all future tweets due to "resource constraints" that did not allow it to combat any misinformation contained in comments.[33]

In March 2021, it was reported that three executives had left the company within two weeks, two of whom left because they did not want to sign an oath declaring loyalty to the government.[34] In March, Li said that he would review all programmes before they could be broadcast.[35]

Within a month since Li took over, at least nine episodes of various programmes, including two episodes of Hong Kong Connection – known for its investigative reporting, have been axed.[15] Days before the 32nd anniversary of the Tiananmen massacre, RTHK journalists were informed that no political story would be allowed to air.[17] Programming cut back or cancelled at least 10 programmes – including an segment about the Tiananmen anniversary already aired the week before. RTHK management said three episodes of Hong Kong Connection, Hong Kong Stories, and LegCo Review "were not impartial, unbiased and accurate".[17]

On 29 June 2021, RTHK let go of veteran Allan Au Ka-lun, ending 11 years of him hosting the Open Line Open View program.[36]

On 5 July, Reporters Without Borders published a report on world leaders who had "cracked down massively on press freedoms". As one reason for including Chief Executive Carrie Lam in the list, the report cited what it described as launching a "full-blown intimidation campaign" against RTHK,[37] and said that Li had been "tasked with setting up an internal censorship system" at the broadcaster.[38]

Taiwan[edit]

Legislative Council member Luk Chung-hung in July 2021 asked Edward Yau, Commerce Secretary, if RTHK's use of the word "president" when referring to Tsai Ing-wen breached the one-China principle.[39] A week later, RTHK implemented new rules, which banned the use of words which would describe Taiwan (and the Republic of China) as an independent country in all television, radio, and online broadcasts.[39]

See also[edit]

Citations[edit]

  1. ^"History of RTHK". Archived from the original on 24 June 2007. Retrieved 6 July 2007.
  2. ^ ab"經典重溫頻道 Classics Channel --- 細說歷史 History". RTHK. Archived from the original on 3 March 2016. Retrieved 6 June 2016.
  3. ^Ng, Kang-chung (6 November 2018). "Exhibition on Hong Kong public service broadcasting at Heritage Museum in Sha Tin tells story of RTHK". South China Morning Post. Archived from the original on 28 March 2019. Retrieved 28 March 2019.
  4. ^"經典重溫頻道 Classics Channel – 細說歷史 History". Archived from the original on 1 October 2018. Retrieved 6 August 2019.
  5. ^Aitken, Ian (22 November 2016). The British Official Film in South-East Asia: Malaya/Malaysia, Singapore and Hong Kong. ISBN . Archived from the original on 23 June 2021. Retrieved 13 November 2019.
  6. ^Siu Sai Wo (26 July 2013). "RTHK focuses on new channel". The Standard. Archived from the original on 14 July 2014.
  7. ^"Hong Kong Government Strips ATV of Broadcast License". Variety. 2 April 2015. Archived from the original on 24 March 2016. Retrieved 18 March 2016.
  8. ^"RTHK invited to provide analog TV service". China Daily. Archived from the original on 28 March 2016. Retrieved 18 March 2016.
  9. ^Statement of Radio Television Hong Kong (RTHK) on the termination of Digital Audio Broadcasting servicesArchived 20 April 2017 at the Wayback Machine, RTHK, 28 March 2017
  10. ^National Radio to replace RTHK's BBC relayArchived 23 August 2017 at the Wayback Machine, RTHK, 11 August 2017
  11. ^Radio silence: 24-hour broadcast of BBC World Service dropped in Hong KongArchived 23 August 2017 at the Wayback Machine, The Guardian, 13 August 2017
  12. ^"China bans BBC World News from broadcasting". BBC News. 12 February 2021. Archived from the original on 12 February 2021. Retrieved 12 February 2021.
  13. ^"I followed Beijing's lead on BBC, says RTHK chief – RTHK". RTHK. Archived from the original on 18 February 2021. Retrieved 18 February 2021.
  14. ^ abHo, Kelly (7 April 2021). "Hong Kong gov't can charge RTHK staff for axed shows, says public broadcaster". Hong Kong Free Press. Archived from the original on 7 April 2021. Retrieved 7 April 2021.
  15. ^ ab"Hong Kong gov't report finds 'deficiencies' in public broadcaster RTHK's editorial management". 19 February 2021. Archived from the original on 10 June 2021. Retrieved 10 June 2021.
  16. ^ abc"'No political story allowed': Hong Kong broadcaster falls silent on sensitive subjects". The Guardian. 1 June 2021. Archived from the original on 11 June 2021. Retrieved 10 June 2021.
  17. ^"RTHK corporate brochure 2018"(PDF). Archived(PDF) from the original on 25 September 2019. Retrieved 25 September 2019.
  18. ^"香港電台電視 大自然大不同" (in Chinese). RTHK. Archived from the original on 19 June 2020. Retrieved 18 June 2020.
  19. ^"Radio Television Hong Kong: Provision of programmes (Executive Summary of Director of Audit's Report no. 71 Chapter no. 5, Oct 2018)"(PDF). Archived(PDF) from the original on 26 September 2019. Retrieved 26 September 2019.
  20. ^"24th Human Rights Press Awards (2020) Winners". Human Rights Press Awards. 4 May 2020. Archived from the original on 13 May 2021. Retrieved 13 December 2020.
  21. ^"2020 Winners Gallery". New York TV and Film Awards. Archived from the original on 23 June 2021. Retrieved 13 December 2020.
  22. ^"US International Film & Video Festival Award Winners". 50th US International Film & Video Festival Festival. Retrieved 13 December 2020.
  23. ^Candice Chau (21 April 2021). "Hong Kong broadcaster RTHK rejects media award for TV doc about police handling of mob attack". Hong Kong Free Press. Archived from the original on 23 June 2021. Retrieved 21 April 2021.
  24. ^Albert Wong and Mimi Lau, Four held on RTHK script conArchived 28 March 2009 at the Wayback Machine, The Standard, 8 June 2006
  25. ^Leslie Kwoh, Lawmakers chide RTHK managers[dead link], The Standard, 13 July 2006
  26. ^Una So and Diana Lee, RTHK chief quits amid media frenzyArchived 30 March 2009 at the Wayback Machine, The Standard, 10 July 2007
  27. ^Grundy, Tom (27 September 2020). "RTHK reporter who grilled Hong Kong Chief Exec. Carrie Lam investigated again, probation extended". Hong Kong Free Press. Archived from the original on 23 June 2021. Retrieved 16 October 2020.
  28. ^"Decision to extend RTHK reporter Nabela Qoser's probation is 'very unfair,' union says". Coconuts. 28 September 2020. Archived from the original on 23 June 2021. Retrieved 28 September 2020.
  29. ^"RTHK gets rid of reporter Nabela Qoser". RTHK. 3 May 2021. Retrieved 4 August 2021.
  30. ^Cheng, Selina (3 May 2021). "Hong Kong broadcaster RTHK deletes shows over a year old from internet as viewers scramble to save backups". Hong Kong Free Press. Archived from the original on 23 June 2021. Retrieved 5 May 2021.
  31. ^"Hongkongers rush to 'Save RTHK' from show purge". RTHK. 3 May 2021. Archived from the original on 5 May 2021. Retrieved 5 May 2021.
  32. ^Grundy, Tom (4 August 2021). "Embattled Hong Kong broadcaster RTHK deletes all Tweets, disables Twitter comments". Hong Kong Free Press. Retrieved 5 August 2021.
  33. ^Kwan, Rhoda (2 March 2021). "New RTHK head takes over after three senior officials quit". Hong Kong Free Press. Archived from the original on 2 March 2021. Retrieved 2 March 2021.
  34. ^"New RTHK chief lays down the law, ushers in a new age of self-censorship: source | Apple Daily". Apple Daily (in Chinese). Archived from the original on 15 March 2021. Retrieved 16 March 2021.
  35. ^https://www.thestandard.com.hk/section-news/section/11/231630/RTHK-axes-veteran-host-amid-changes
  36. ^Kwan, Rhoda (6 July 2021). "Chief Exec. Carrie Lam claims press freedom bolstered by security law, as watchdog deems her '2021 press freedom predator'". Hong Kong Free Press. Retrieved 7 July 2021.
  37. ^RSF's 2021 "Press freedom predators" gallery
  38. ^ ab"New rules laid down for RTHK over Taiwan stories - RTHK". news.rthk.hk. Retrieved 20 July 2021.

General references[edit]

External links[edit]

Sours: https://en.wikipedia.org/wiki/RTHK

You will also be interested:

.



406 407 408 409 410